කාබනික නිෂ්පාදන අපනයනය කරන්නන් සඳහා අවශ්ය සහතික කිරීම් සහ ප්රමිති, ලේබල් කිරීම සහ ඇසුරුම් කිරීමේ නීති සහ බෙදා හැරීමේ නාලිකා පිළිබඳ ප්රධාන තොරතුරු ලබා දීමෙන් යුරෝපා සංගමයට පුළුල් වෙළඳපොළ ප්රවේශයක් ලබා ගැනීම සඳහා ජර්මනිය මැදිහත් වී ඇතැයි ශ්රී ලංකාවේ ජර්මානු කර්මාන්ත හා වාණිජ ප්රධානී ඇන්ඩ්රියාස් හර්ගන්රොතර් මහතා පැවසීය.
පසුගිය අගෝස්තු 18 වන දින පැවැති “Organic Food Products Made in Sri Lanka‘‘ මැයෙන් වූ සම්මන්ත්රණයේදී අදහස් දක්වමින් ශ්රී ලංකාවේ ජර්මානු කර්මාන්ත හා වාණිජ ප්රධානී ඇන්ඩ්රියාස් හර්ගන්රොතර් මහතා (Chief Delegate German Industry and Commerce in Sri Lanka (AHK Sri Lanka) Andreas Hergenroether) කියා සිටියේ යුරෝපා වෙළෙදපොළට කාබනික නිෂ්පාදන අපනයනය කිරීමේදී යුරෝපීය කාබනික සහතිකය ලබා ගැනීම පමණක් ප්රමාණවත් නොවන බවය.
මෙහිදී වැඩි දුරටත් අදහස් දැක්වූ ඇන්ඩ්රියාස් හර්ගන්රොතර් මහතා ‘‘ඉදිරි දිනවලදී, අතථ්ය ව්යාපාර නියෝජිතයින්ගේ සහභාගීවන්නන්, කාබනික නිෂ්පාදන අපනයනකරුවන් සමඟ ඔවුන්ගේ පෞද්ගලික අවශ්යතා අනුව තනි තනිව හමුවෙනු ඇත. සෑම B2b- රැස්වීමක්ම හොඳින් සූදානම් කර ඇති අතර තනි තනිව මගේ සගයන් ද පැමිණෙනු ඇත. බී 2 බී රැස්වීම් සකස් කිරීමේදී ප්රමිති හා සහතික කිරීමේ වැදගත්කම පැහැදිලිය. යුරෝපා සංගමය තුළ නීත්යානුකූලව අවශ්ය සහතික කිරීම් වලට අමතරව, ගුණාත්මකභාවය, ආහාර සුරක්ෂිතතාවය සහ තිරසාරභාවය යන කරුණු සම්බන්ධයෙන් ආනයනකරුවන් විසින් නිශ්චිත ප්රමිතීන් අනුගමනය කළ යුතුය. අද යුරෝපීය කාබනික සහතිකයක් (European-organic certification) ලබා ගැනීම ප්රමාණවත් නොවන නමුත් යුරෝපා සංගමය වෙත පුළුල් වෙළෙඳපොළ ප්රවේශයක් ලබා ගැනීම සඳහා කර්මාන්ත හා පාරිභෝගිකයින් විසින් මෙහෙයවනු ලබන IFS, BRC, ISO 22000 හෝ BSCI, SA 8000, SMETA වැනි සහතික ලබා ගත යුතුය. වෙළඳපල ප්රවේශය සහ අනාගත අපනයන ආදායම බොහෝ දුරට රඳා පවතින්නේ මෙම අවශ්යතා හා ප්රමිති සපුරාලීමේ හැකියාව මත ය. ”ඔහු පැවසීය